Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2007

μόνος προς μόνον


Παρατηρώ, εμφανώς καθυστερημένος και καταβεβλημένος ψυχικά, μία μεθοδευμένη και συστηματική διαστρέβλωση των εκάστοτε θέσεων που εκφράζω μέσα από αυτό το blog. Την ίδια στιγμή έχω διαπιστώσει μία σειρά από διαδικτυακές περσόνες που σταθερά συνδέουν το θείο τραγί με την επίκληση Θείε, είτε ως σχολιαστές μέσα στο άωρον, είτε έξω από αυτό. Και αυτό είναι άκρως παραπλανητικό και επικίνδυνο. Δεν είμαι ο “Θείος” και δεν είμαι θείος κανενός. Το όνομα που επέλεξα προ διετίας (και κάτι) όταν εισήλθα στην σμικρά τότε κοινότητα είναι “το θείο τραγί”, με πεζά. [βλ. σχετικά post υπό την ετικέτα “άωρον”, στον βραχίονά μου δεξιά]. 'Εχει σημασία που το καταγράφω εδώ, δεδομένου ότι υπήρχε (καλώς ή κακώς) περσόνα που υπέγραφε ως “Θείος” σε κάποιο δημοφιλές blog, και με την οποία οι απόψεις μου απέχουν παρασάγγας.

Ο προσεκτικός αναγνώστης [αλλά υπάρχουν σήμερα προσεκτικοί αναγνώστες; Εγώ τους περισσότερους σχολιαστές μου επιπόλαιους τους βρήκα και να με συμπαθάτε] θα παρατηρήσει πόσο επικριτικός τυγχάνω απέναντι σε όσους διαπιστώνω (εκ των υστέρων) ότι με έχουν διαβάλλει με τον συνήθη αυτό ή άλλους δηλωμένους τρόπους. Ο χοιροβοσκός, για παράδειγμα, για να αναφερθώ στον blogger που με συγκίνησε το πιό πολύ και στον οποίο επέδειξα άλλοτε πλήρη εμπιστοσύνη, ενώ βρέθηκα και στη δυσάρεστη θέση να καταγράψω στο άωρον (με πόνο που σχίζει τα σωθικά) κάποιες μου υποψίες απέναντί του, είναι αυτός που μού ενεχείρησε στις αρχές Ιανουαρίου του 2006 την πρόσκληση στο gmail του οποίου έκανα χρήση από ένα σημείο και έπειτα. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τού το είχα ζητήσει και προσφέρθηκε να μού παραχωρήση μία πρόσκληση. Νωρίτερα ο ίδιος είχε επιδιώξει να συνδέσει τις δύο μας ταυτότητες. Γιατί; Αυτό εμένα με θορύβησε. Προσπάθησε εξ αρχής να εμφανίσει (αλλά και μετέπειτα) δική μου γραφή ήδη αναπτυγμένη εδώ (βλ. χαρακτηριστικά το πρώτο ποστ του Σεπτεμβρίου 2005 για την Νέα ζουρλεάνη) ως δική του. Σε ιδιαιτέρο mail (άλλος κόλαφος αυτός) με καθησύχαζε πως η αρχική μου σύλληψη είναι παραπλήσια με τη δική του σκέψη και ως εκ τούτου εγώ (αλλά και από σεβασμό) δεν αντέδρασα περαιτέρω.

'Ομως, συνεχίζω να απορώ. Γιατί; Γιατί έγινε και γίνεται αυτό; Στη συνείδηση των bloggers, όπως έχει ήδη διαφανεί (κάποιοι μού το έγραψαν κιόλας), πολλοί μάς συνδέουν. Επετεύχθη, λοιπόν, ο αρχικός τους σκοπός; Και ποιοί είναι αυτοί που σκαρφίστηκαν έναν τέτοιο σκοπό; Υπήρχε εξ αρχής σκοπός σε αυτή ή την όποια άλλη διαβολή; 'Ηδη καταγεγραμμένο επίσημο σχόλιο, σε κάποιο τεύχος του Εντευκτηρίου του 2005, (του οποίου έλαβα πολύ-πολύ αργότερα γνώση) μάς καταχωρεί δίπλα δίπλα. Αλλά μάς διακρίνει κιόλας. Το άωρον κινείται “σε ανάλογο παιγνιώδες κλίμα”, γράφει εκειδά ο σχολιαστής [τ.70, σ.152]. Στη συνέχεια πολλοί bloggers μάς βάζουν δίπλα δίπλα στα links. Γιατί; Εγώ γύρεψα και γυρεύω το φώς. Ποτέ το σκοτάδι. Την αγάπη μου για τον χοιροβοσκό συνέδεσα με την αγάπη μου για την εκκλησία. 'Οταν αισθάνθηκα πως κάτι έτριξε απομακρύνθηκα. Παραμένω σταθερά προσηλωμένος στην πνευματικότητα της ορθόδοξης εκκλησίας. Κι αποτελεί μόνη μου καταφυγή· στην αυθεντική ζωή. 'Αλλο αν δεν τα καταφέρνω.

'Οταν δέχτηκα την αρχική πρόσκληση του Μισέλ Φάις να συμμετάσχω στο Hotel memory, ακόμη αδημιούργητο, βρέθηκα αντιμέτωπος με μιά σειρά από λογισμούς για το πως θα εξελιχθεί (χωρίς φθορές) μία διαδικασία μεταξύ αγνώστων. Το ενδεχόμενο κάποιος να μάς πειράζει ήταν μέσα στο παιχνίδι. Ενώ οι σειρήνες δεν σταμάτησαν ούτε λεπτό το τραγούδι τους. [Προσπάθησα να κλείσω τα αυτιά μου τουλάχιστον στις σειρήνες]. Η πρόσκληση ωστόσο συνοδευόταν από την αναφορά της μετοχής καμμιά δεκαριά γνωστών bloggers, στοιχείο που κάπως μού έλυνε τα χέρια για να την αποδεχτώ. Η ταυτότητα άλλωστε του ξενοδόχου, κριτικός λογοτεχνίας με συνεχή παρουσία στα γράμματα, θεώρησα πως αποτελεί εκ των πραγμάτων μία εγγύηση τουλάχιστον για την διαδικασία. Και αφέθηκα... Με τους “όρους μου” όμως, όπως τους ανακοίνωσα επίσημα κατ’ εκείνο τον καιρό στο άωρον και μετονομάζοντας, για μένα αποκλειστικά και την δική μου συνείδηση, το Hotel σε Φιλοξενείον [την λέξη δεν την είχαν ακόμη ιδιοποιηθεί άλλοι bloggers]. Μούρλια μου. 'Ετσι γούσταρα, βρε αδερφέ. Σιωπηρά το δέχτηκε. Κολακεύτηκα. Αλλά κι αυτός μού άλλαξε τα φώτα. Από το nick που του έστειλα πρόβαλε τελικά μόνον την ιδιότητα που δήλωσα: 'Ασημος γραφέας, λεξούλες παρμένες από την Μαριάννα μου. Και έτσι με καταχώρησε εκειδά. Κάπως έτσι ξεκίνησε το αλισβερίσι.

Στη συνέχεια είχαμε έντονη αλληλογραφία, την οποία χάρηκα. Αλλά και προβληματίστηκα. Μού ενεχείρησε φωτογραφίες του, αναφορές στον τύπο κλπ. Με κάλεσε στις εκθέσεις του. Με προσκάλεσε να δώ παραστάσεις του έργου του. 'Αρχισα να μελετώ το έργο του. Θεώρησα πως πρέπει να έρθω σε επαφή μαζί του, τουλάχιστον για να βεβαιωθώ μέχρι την τελευταία στιγμή ότι κάποιος δεν μού κάνει πλάκα. 'Οτι δεν έμπλεξα με κάποιο γραφείο δημοσίων σχέσεων φερ’ ειπείν. [σημ. Πολλοί μού έκαναν πλάκα στο παρελθόν (όπως και τώρα συνεχίζεται αυτό) και είναι όλα καταγεγραμμένα στα κατά καιρούς σχόλια που εγράφησαν στο άωρον. Αξίζει να κοιτάξει κανείς τότε που δημοσιεύονταν όλα τα σχόλια ακρίτως και ο καθένας περνούσε την γραμμή που ήθελε εις βάρος μου –έδειξα ώς ένα σημείο ανοχή. Θα μπορούσα όμως να δημοσιεύσω κάποτε και όλα εκείνα τα υβριστικά σχόλια στη σειρά που αφέθησαν κατά τον καιρό της ελεγχόμενης δημοσίευσης σχολίων. Θα έβλεπε κανείς ένα μωσαϊκό του ιδίου φυράματος. Πόνεσα και πονώ]. Ζήτησα λοιπόν, να γνωρίσω τον ξενοδόχο. Αποτέλεσμα; Με συγκίνησε και η δια ζώσης παρουσία του. Σταθερά με περιέβαλλε με την αγάπη του. Ας δεχτεί από εδώ ξανά ένα ελάχιστο “ευχαριστώ”.

Εγώ ενδιαφέρομαι για την γραφή. Αποτελεί σταθερά, για μένα, το ζητούμενο. Είναι ολοφάνερο, όμως, πως δεν τα καταφέρνω στις σχέσεις μου με τους ανθρώπους. Γιατί όμως γίνεται αυτό το παιχνίδι εις βάρος μου; Τι προσπαθούν ορισμένοι να κερδίσουν; Ευελπιστώ να συνετιστούν. Αλλά δεν το βλέπω να γίνεται. Είπαμε, η διαβολή είναι συστηματική. Απόστημα που έχει χρονίσει. Μακάρι να είχα τον καιρό να βρίσκομαι νυχθημερόν στο ίντερνετ για να παρακολουθώ τις εξελίξεις. [Τρίχες!] Αυτό είναι αδύνατο. Ανειλημμένες υποχρεώσεις, οικογενειακά βασανάκια και ο μόχθος της βιωτής με σμπρώχνουν έξω από αυτό. Αν κάποιον τον αδίκησα στις κρίσεις που εξέφρασα τούτα τα δυόμισι χρόνια, ας το δηλώσει, ώστε να διευθετηθεί και αυτή η εκκρεμότητα. Αν και θέλω να πιστεύω πως οι απόψεις μου ακουμπούσαν πάντοτε στα ίδια τα κείμενα-λέξεις που σχολίαζα.

Το παιχνίδι εις βάρος μου και η συνεχής διαβολή, παραμένει. Κι αυτό είναι επαρκής λόγος για να κλείσει αυτό το blog. Δεν έχω ούτε την δυνατότητα ούτε την θέληση ούτε την διάθεση να αναμειχθώ σε (διορθώνω: να “στήσω”) άλλο blog, όπως αποδεδειγμένα πράττουν οι επαΐοντες, για να βγάλω άκρη. 'Ακρη στο διαδίκτυο εγώ δεν μπορώ να βρώ. Μόνη μου καταφυγή η έξοδος. Εκεί. Μόνος προς μόνον.


5 σχόλια:

quartier libre είπε...

Με παρρησία


Παίρνω το θάρρος.
Δεν ξέρω αν έχω την ικανότητα να σας πείσω...
Ίσως όχι.

Είμαι από τους ταπεινούς, τους "μικρούς", μη επώνυμους, μη λογοτέχνες, μη εξαιρετικούς, μη ειδικούς στη γραφή ή ακόμα και στην ανάγνωση, πόσο δε μάλλον στην κριτική.
Παρακολουθώ σιωπηλά, μα επιμελώς τα γραπτά σας.
Έχει ενδιαφέρον αυτό το είδος της πνευματικότητας που διακρίνει ετούτον τον χώρο σας, είναι ένα είδος πνευματικότητας που δωρίζει.
"δωρεάν ελάβατε, δωρεάν δώτε"
Η διαδικτυακή σας δραστηριότητα, εμπνέει σοβαρότητα, ακόμα και όταν χαριτολογεί και παίζει.
Αρκετές φορές ενθαρρύνατε τη σκέψη μας, δίχως να το γνωρίζετε, φυσικά.
Υπάρχουν άνθρωποι, που αυτή η διαδικτυακή παρουσία σας τους εμπνέει θετικά.

Δεν είμαι σίγουρη, αν, στο όνομα, της όποιας "κακής ή άδικης κριτικής", ή αν, εξ αιτίας διαφόρων παιγνιδιών που πιθανά παίζονται - δεν ζούμε δα, σε κοινωνία αγγέλων ! -, αξίζει κανείς να εγκαταλείψει αυτό που κάνει, που τον ευχαριστεί, και που ίσως ευχαριστεί και διδάσκει και άλλους...

Επιτρέψτε μου, μονάχα μιαν προσωπική άποψη εκφράζω...
Ίσως, λέω, δεν θα πρεπε να υποχωρούμε, κάτω από το βάρος της πιθανής αδικίας ή πιθανής αντιπαλότητας, ή πιθανής εχθρότητας, ή..., ή..., ή...
Ίσως, λέω, θα μπορούσαμε να παραμένουμε αμετακίνητοι στη θέση μας, αν αυτό που κάνουμε είναι όμορφο και πνευματικά έντιμο.
Ίσως, λέω, περίσσεψαν οι κριτές στη ζωή μας, και η κάθε οπισθοχώρηση μας, παραχωρεί έδαφος.
Ίσως, λέω, ενίοτε αποτελεί αμάρτημα, απέναντι στον άνθρωπο, στις ιδέες μας και τη ζωή , το "φεύγω".

Δεν έχω βέβαια, την πρόθεση να σας νουθετήσω.
Ταπεινά και με σεβασμό εκφράζομαι.
Ισχυρίζομαι όμως, ότι οφείλουμε να διαθέτουμε ένα ιδιαίτερο πείσμα, και να έχουμε ένα ιδιαίτερα ξερό κεφάλι, και να μην "ιδρώνει τ’ αυτί μας", όταν ΙΣΩΣ αντιμετωπίζουμε απαξιωτικές προκλήσεις.

Μετά απ’ αυτά, έρχομαι να σας ζητήσω να παραμείνετε σ’ αυτόν τον χώρο, που οφείλουμε, όσον εξαρτάται από εμάς, να τον διατηρούμε ελεύθερο.

με τιμή
Quartier libre

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν ήταν παραμονές Χριστουγέννων θα σας έπαιρνα στα σοβαρά! Μάθετε κάτι κι από την εκκλησία, δεν θα σας βλάψει! Μόνος προς μόνον; Κρίμα!

το θείο τραγί είπε...

quartier libre, το blog αυτό έκλεισε. Φχαριστώ για το σχόλιό σου. Αλλά, είπαμε, τις σειρήνες θ' αφήσω κατά μέρος.

Ανώνυμε, γλυκό το σχόλιό σου και σε ευχαριστώ. Μην ξεχνάς όμως την πλωτινική καταγωγή του στίχου (από την έκτη εννεάδα). Βρες το χωρίο και θα με θυμηθείς. Πάνυ προσευχητικό τον βρίσκω.

Το blog έκλεισε, παιδιά. Μην αφήνετε σχόλια του λοιπού.

Δώρον άδωρον.

το θείο τραγί είπε...

Πλωτίνος, Εννεάδες VI 9, 51: και ούτως θεών και ανθρώπων ευδαιμόνων βίος, απαλλαγή των άλλων των τήδε, βίος ανήδονος των τήδε, φυγή μόνου προς μόνον.

Αναρωτιέμαι κατά πόσον θα μπορούσε να αλλοιωθεί ένα τέτοιο χωρίο στην συνείδηση των ανθρώπων. Μπορεί, λοιπόν, να θεωρηθεί κι αυτό λοξό; Κύριος είδε.

tsiailisworld είπε...

νέος μπλόγκερ ψάχνει ανοικτά μπλογκς από ανοικτά μυαλά. Κύριε, κάποιος άνθρωπος με τη δική σας έκφραση λόγου, θα έπρεπε τουλάχιστον να αποβάλλει τον ακαδημαϊκό πόνο μέσω αυτής, αν όχι και τον ανθρώπινο! Να με συμπαθάτε που είμαι τόσο επικριτικός, αλλά πρόσεξα στο κείμενό σας ότι δεν επιδυκνείετε εμπιστοσύνη στους ανθρώπους. Ίσως περιμένετε πολλά απ' αυτούς, γι' αυτό. Να δίνετε με μέτρο, να περιμένετε λίγα. Να αγαπάτε τους κόλακες, να αγαπάτε τους εχθρούς. Να ψάχνετε τους φίλους χωρίς να τους δοκιμάζετε. Γνωρίζουν τις προθέσεις σας ακόμη κι οι αδαείς, μη διανοούμενοι, γιατί το αίσθημα απέχει της νόησης, μερίζεται τη διαίσθηση και το υπερπέραν. Και σε ότι αφορά τη θρησκεία, δε με πείθετε, κάλλιο είναι να παραδεκτείτε την αποχή και την αδιαφορία σας, όπως έκανα από χρόνια τώρα.
Επικεφτείτε με στο μπλογκ μου για να απαντήσετε, όχι εδώ.
www.tsiailisworld.blogspot.com Έτσι κι αλλοιώς, αυτό το μπλογκ έχει κλείσει!!!