Η τέχνη κατέγραψε ποικιλοτρόπως τις ομολογιακές διαφορές. Έντονα επηρεασμένη από το πνεύμα του τόπου, το παλαιοχριστιανικό περιβάλλον και την ιρανική επιρροή -η πρώτη αρμενική δυναστεία, οι Αρσακίδες, ήταν ένας κλάδος της παρθικής δυναστείας- η αρχιτεκτονική και η γλυπτική ακολούθησαν παράλληλες πορείες στην Αρμενία και τη Γεωργία.
Η διαφορά πνευματικότητας εκδηλώθηκε αποκλειστικά στην ζωγραφική: ενώ η ορθόδοξη Γεωργία παρέμεινε στην τροχιά της βυζαντινής ζωγραφικής, η αρμενική ζωγραφική απομακρύνονταν όλο και περισσότερο από την ιερότητα της εικόνας.
Κώστας Παπαϊωάννου, Η κληρονομιά του Αλεξάνδρου (μτφρ. Χριστίνα Σταματοπούλου, έκδ. Εναλλακτικές εκδόσεις, Αθήνα 2013, σ. 99).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου