Το πραγματικό πρόβλημα της μετανεωτερικότητας είναι πράγματι πως δεν είναι τόσο μετανεωτερική όσο νομίζει. Και τούτο διότι αφενός οι κατακτήσεις της (τα περίφημα «μετανεωτερικά κεκτημένα» των εκσυγχρονιστών μας) είναι απολύτως εγγεγραμμένα στη δυναμική των παραδόσεων που μοιάζουν να εγκαταλείπονται, και ειδικά μάλιστα του Χριστιανισμού: τα δικαιώματα του ανθρώπου, η ελευθερία της συνείδησης, η κατάργηση της δουλείας, η ισότητα των φυλών και των φύλων, η αποθεοποίηση της εξουσίας και του κράτους κ.λ.π., αναδύονται καταρχήν από το Ευαγγέλιο. Αφετέρου, τα προβλήματά της είναι επίσης απότοκα μιας μακράς φιλοσοφικοθεολογικής εξέλιξης, η οποία σώζει κάποια κοινά χαρακτηριστικά, από τον Αυγουστίνο μέχρι τον Derrida.
π. Νικόλαος Λουδοβίκος, Οι τρόμοι του προσώπου και τα βάσανα του έρωτα. Κριτικοί στοχασμοί για μια μετανεωτερική θεολογική οντολογία (έκδ. Αρμός, Αθήνα 2009, σσ. 145-146).
5 σχόλια:
Γειά σου καλέ μου φίλε. παρακολουθώ, όσο προκάμω, τα σοφά αναγνώσματα και γραπτά σου. Σγγχώρεσέ με τον ανοικονόμητο που δεν βρίσκω χρόνο να σου γράψω.
Ο φίλος σου
τρία χρόνια μετά, θα ήθελα να ρωτήσω:
1) πώς και δεν έκλεισε το μπλογκ;
2) εξακολουθείτε να έχετε την ίδια άποψη περί των σχολίων των αναγνωστών σας περί ελαφρότητας; Διότι διαπιστώνω την ίδια ελαφρότητα στο χειρισμό των βαρύγδουπών σας δηλώσεων.
Και, βεβαίως, λυπάμαι που γίνομαι επικριτικός, αλλά κάποτε πρέπει.
Χρονολογία Έκδοσης: 2010
Φίλε Λοξία χαίρε. Σε σκέφτομαι. Αλλά και 'γω χάνομαι. Σού 'στειλα χαιρετίσματα με τον Γιώργο.
Tsiailis world, βρέστε και στον βραχίονά μου δεξιά τί γράφει. Δεν καταλαβαίνω τί καίγεστε εσείς για το δικό μου τετράδιο. Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω. Το blog για το ευρύ κοινό έχει κλείσει. Για το ιδιαίτερο κοινό που ορέγεται μέθης συνεχίζει να υπάρχει. Ο ίδιος.
Ανώνυμε, ηλίου φαεινότερον πως έχετε δίκαιο. Το διορθώνω αμέσως.
Λυπούμαι αγαπητέ ανώνυμε, διότι εν τέλει το βιβλίο που έχω καταχωρισμένο στην προσωπική μου βιβλιοθήκη δεν εκδόθηκε το 2010, αλλά το 2009. Προφανώς το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο στο οποίο και παραπέμπω για να δείξω την ύπαρξή του προβάλλει νεώτερη έκδοση. Και πάλι όμως ευχαριστώ για την σημείωση και το ενδιάφερον.
Απαντώ μετά από κάμποσο καιρό κι όμως παραμένω ο ίδιος.
Δημοσίευση σχολίου