Το όρος [του Σινά], όταν το δής από μακρυά, φαίνεται να είναι ενιαίο· όταν όμως το πλησιάσης, βλέπεις πως είναι ένα σύνολο από βουνά, αλλά ολόκληρο αυτό το σύνολο ονομάζεται όρος του Θεού· ένα απ' όλα, στην κορυφή του οποίου κατέβηκε η δόξα του Θεού, όπως είναι γραμμένο (Εξ. ιθ΄ 18-20), διακρίνεται ανάμεσα σε όλα τ' άλλα.
Και έστω κι αν όλες τους είναι τόσο ψηλές -ώστε νομίζω πως τέτοιες κορυφές κανείς ποτέ δεν ξαναείδε, όμως η μεσανή κορυφή, επάνω στην οποία κατέβηκε η δόξα του Θεού, είναι πολύ ψηλότερη από όλες τις άλλες – δεν υπάρχει αμφισβήτησι καμμιά, όταν κανείς ανέβη επάνω, πως όλα ανεξαιρέτως τα τόσα ψηλά βουνά που είδαμε ήσαν πιο χαμηλά. Και τί να πή κανείς για τους μικρούς λόφους, τους μικροσκοπικούς.
*
[…] από τον τόπο που ήμαστε, δηλαδή γύρω από τα κάγκελα της εκκλησίας, από την κορυφή του μεσανού βουνού, βλέπαμε χαμηλότερα από μάς τα βουνά που τα πρωτοσκαρφαλώσαμε με κόπο· συγκρινόμενα με το μεσανό βουνό, επάνω στο οποίο βρισκόμαστε, φαίνονταν σαν νά 'ναι λόφοι· και όμως είναι τόσο υψηλά που δεν θυμάμαι νά 'χω ξαναδεί ψηλότερα, εκτός από αυτό το μεσανό που τα ξεπερνούσε αφάνταστα.
Η Αίγυπτος, η Παλαιστίνη, η Ερυθρά Θάλασσα, η Μεσόγειος Θάλασσα που φθάνει μέχρι την Αλεξάνδρεια, και τέλος η χώρα των Σαρακινών που ξαπλώνεται όσο φθάνει η ματιά σου, όλα αυτά τα βλέπαμε κάτω από τα πόδια μας, απ' εδώ πάνω: δυσκολεύεται κανείς να το πιστέψη, όμως οι άγιοι άνθρωποι μάς έδειχναν τον καθ' ένα από αυτούς τους τόπους.
*
Από τo Kλύσμα [σημ. Σουέζ] στην [πόλη] Αραβία: Προφανώς ήξερα ήδη την γήν Γεσέμ: απ’ εκεί πήγα την πρώτη φορά στην Αίγυπτο. Όμως, για να δώ καλύτερα όλα τα μέρη που πέρασαν εκεί οι υιοί Ισραήλ, αφ’ ότου έφυγαν από την Ραμεσσή, ώσπου να φθάσουν στην Ερυθρά Θάλασσα -εκεί που σήμερα, με την δύναμι (της παλίρροιας και αμπώτιδος) που υπάρχει εκεί, ονομάζεται Κλύσμα [σημ. Σουέζ]-, ήθελα να πηγαίναμε από το Κλύσμα στη γή Γεσέμ, μέχρι την πόλι που λέγεται Αραβία που είναι στη γή Γεσέμ. Γιατί έτσι ονομάζουν αυτή την γή: γή Αραβίας ή γή Γεσέμ.
Αιθερίας, Οδοιπορικόν των Αγίων Τόπων και Σινά (έκδ. Τήνος, Αθήνα 1989, σσ. 13, 17, 25).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου